Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAusman, Bradley D.; Lin, Huifen; Kidwai, Khusro; Munyofu, Mine; Swain, William J.; Dwyer, Francis
InstitutionAssociation for Educational Communications and Technology, Washington, DC.
TitelEffects of Varied Animation Strategies in Facilitating Animated Instruction
Quelle(2004), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterUndergraduate Students; Teaching Methods; Web Based Instruction; Computer Assisted Instruction; Animation; Higher Education
AbstractThe use of animation and audio as a virtual panacea for everything from advertising to educational videos and instruction has created the presumption that any materials that use them 'must be better!' Now doubt that the addition of animation can improve message delivery on a number of scales, but the use of animation regardless of message and with little concern for systematic placement may be causing more harm than good. Combined with the increasing prevalence of computing technology and increasing ease of development on standard workstations the integration of animation in web-based instruction is a more realistic possibility. This study explores the effect of animation on higher order educational objective achievement in a web-based, selfpaced programmed instructional unit on the human heart and its functions for undergraduate students with majors outside of the life sciences (Author).
AnmerkungenAssociation for Educational Communications and Technology. 1800 North Stonelake Drive Suite 2, Bloomington, IN 47408. Tel: 877-677-2328; Tel: 812-335-7675; e-mail: aect@aect.org; Web site: http://www.aect.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: