Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEglash, Ron
InstitutionOhio Univ., Athens. Appalachian Collaborative Center for Learning, Assessment, and Instruction in Mathematics.
TitelBlack Chaos, White Trash: Order and Disorder at the Intersections of Mathematics and Culture. Occasional Paper No. 7
Quelle(2004), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRacial Bias; Racial Discrimination; Socioeconomic Status; Social Bias; Social Class; Mathematical Concepts; Mathematics Skills; Cultural Influences
AbstractMathematical practices and knowledge are often in dispute for those race and class identities at the margins of social power. This talk will describe both the ways in which mathematics can be complicit with social domination, and the ways in which it can aid in resistance and reconfiguration. It will end with a presentation of Culturally Situated Design Tools, software based on the ethnomathematics of cultural artifacts from Native American, African American, Latino, and Youth Subculture communities. (Author).
AnmerkungenAppalachian Collaborative Center for Learning
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: