Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSlavin, Robert E.; Cheung, Alan
TitelA Synthesis of Research on Language of Reading Instruction for English Language Learners.
Quelle(2004), (61 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecond Language Learning; Reading Instruction; Reading Skills; Student Evaluation; Language of Instruction; Bilingual Education; English (Second Language); Teaching Methods; Reading Research
AbstractThis paper reviews experimental studies of reading programs for English language learners, focusing on comparisons of various bilingual and English-only programs. The review method is best-evidence synthesis, which uses a systematic literature search, quantification of outcomes as effect sizes, and extensive discussion of individual studies that meet inclusion standards. A total of 18 studies met the inclusion standards. Among 13 studies focusing on elementary reading for Spanish-dominant students, 9 favored bilingual approaches on English reading measures, and 4 found no differences, for a median effect size of +0.52 (based on 8 studies with sufficient data for computation of ES). Two of three studies of heritage languages (French, Choctaw, and Cherokee) and two secondary studies favored bilingual approaches. The review concludes that while the number of high-quality studies is small, existing evidence favors bilingual approaches, especially paired bilingual strategies that teach reading in the native language and English at different times each day. Research using longitudinal, randomized designs is needed to understand how best to ensure reading success for all English language learners. (Author).
AnmerkungenSuccess for All Foundation
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: