Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurt, Miriam; Peyton, Joy Kreeft; Adams, Rebecca
InstitutionCenter for Applied Linguistics, Washington, DC.; National Center for ESL Literacy Education, Washington, DC.
TitelReading and Adult English Language Learners: A Review of the Research. Series on Preparing Adult English Language Learners for Success.
Quelle(2003), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adult Education; Adult Learning; Cognitive Processes; Educational Research; Educational Theories; English (Second Language); Language Proficiency; Literacy Education; Reading Instruction; Reading Skills; Second Language Learning; Student Characteristics
AbstractThis book summarizes the research on adult English language learners (ELLs) reading English, offering English-as-a-Second-Language (ESL) teachers and administrators suggestions for instruction and noting areas where further research is needed. It is based on an annotated bibliography of research on reading development for adult learners of English in the United states from 1980-00. Four sections focus on the following: (1) "Factors Influencing Adult Literacy Development in English" (first language literacy, educational background, second language proficiency, and learner goals); (2) "The Process of Learning to Read in a Second Language" (theories and research and implications for practice); (3) "Reading to Learn" (theories and research and implications for practice); and (4)"Summary of Findings and Implications for Practice and Research" (personal factors, the reading process, implications for practice, and areas for further research). (Adjunct ERIC Clearinghouse for ESL Literacy Education.) (Contains 84 references.) (SM)
AnmerkungenNational Center for ESL Literacy Education, Center for Applied Linguistics, 4646 40th Street, N.W., Washington, DC 20016-1859. Tel: 202-362-0700; Fax: 202-362-3740; e-mail: info@cal.org; Web site: http://www.cal.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: