Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMurray, Heather (Hrsg.)
InstitutionAssociation Suisse de Linguistique Appliquee, Neuchatel (Switzerland).; Neuchatel Univ. (Switzerland). Inst. de Linguistique.
TitelBulletin suisse de linguistique appliquee, 2003 (Swiss Bulletin for Applied Linguistics, 2003).
Quelle(2003) 77, (178 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1023-2044
SchlagwörterAdvanced Students; Advertising; Elementary Education; English (Second Language); Foreign Countries; Language Attitudes; Language Role; Language Teachers; Second Language Instruction; Second Language Learning; Writing (Composition); Switzerland
AbstractThis issue, written in English and French, focuses on the increasing role of English in Switzerland, as it affects both the general public and the education system. The articles include the following: "The Function of English in Swiss Advertisement" [written in French] (Marc Bonhomme); "Unpacking before Take-Off: English for Swiss Purposes in Code-Mixed Advertisement Texts for 14-30-Year Olds" (Iris Schaller-Schwaner); "Anglicisms in Media Language in German-Speaking Switzerland" [written in French] (Stephanie Plaschy); "The Swiss Debate on Foreign Language Instruction: Reflections on Self-Regulation in the Swiss Community" [written in French] (Dunya Acklin Muji); "Embedded English: Integrating Content and Language Learning in a Swiss Primary School Project" (Daniel Stolz and Tessa Meuter); "What's Wrong with Our Swiss Students' English? An Analysis of Advanced Learners' Written Productions" (Maureen Ehrensberger-Dow and Chris Ricketts); "English in Switzerland: Is It Legal?" (Silvia Dingwall); and "Swiss English Teachers and Euro-English: Attitudes toward a Non-Native Variety" (Heather Murray). (AS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: