Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBeguelin, Marie-Jose (Hrsg.); de Pietro, Jean-Francois (Hrsg.); Naf, Anton (Hrsg.)
InstitutionNeuchatel Univ. (Switzerland). Inst. de Linguistique.
TitelApproches interlinguistiques de la complementation verbale: Quels savoirs pour l'enseignant? Quels savoirs pour l'eleve? (Interlinguistic Approaches to Object-Verb Complementation: What the Teacher Needs To Know? What the Student Needs To Know?).
Quelle37 (2002), (188 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1010-1705
SchlagwörterBulgarian; Contrastive Linguistics; Elementary Education; French; German; Grammar; Portuguese; Second Language Instruction; Second Language Learning; Semantics; Spanish; Syntax; Teaching Methods; Uncommonly Taught Languages; Verbs
AbstractThis issue deals with verb-object complementation, a complex and controversial but important topic, in particular in connection with the teaching and learning of a second language. The articles are a response to a long debate about the harmonization of grammatical terminology used in schools and the simplification of grammar for students. The subject is of special importance for achieving a better integration of methods used in early language learning. The articles include the following: "Don't Complements Only Complement the Verb? And the Verb, is it not Complemented Only by the Complement?" (Michel Maillard); "What if We Reapplied a Regimen to Grammar?" (Alain Berrendonner); "Verbal Complementation: A Short Introduction to Verbal Valency" (Claire Blanche-Benveniste); "Are the Main Dividing Lines in French Grammar to be Explained Through a Description of Portuguese and Spanish Grammar?" (Maria-Elisete Almeida);"The French 'Faire': A Syntactic, Semantic, and Contrastive Approach (French/Bulgarian)" (Iva Novakova); "French Speakers Faced with the German Language: A Hopeless Case?" (Anton Naf); "Quotation and Verbal Complementation in Text Elaboration for Students of French as a Second Language" (Therese Jeanneret); and "Should Past Participle Agreement Rules be Relaxed?" (Marie-Jose Beguelin). (AS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: