Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSmith, Carl B. (Hrsg.)
InstitutionERIC Clearinghouse on Reading, English, and Communication, Bloomington, IN.
TitelThe Use of "Balanced Instruction" in Language Arts Curriculum. ERIC Topical Bibliography and Commentary.
Quelle(2003), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Bibliographies; Elementary Education; Language Arts; Literature Reviews; Phonics; Reading Instruction; Reading Research; Whole Language Approach
AbstractDuring the 1970s direct phonics instruction was the preferred method of reading instruction. In the 1980s the whole language concept caught on and phonics instruction was considered defunct. In the 1990s the pendulum, in the process of swinging back, was intercepted before it went to the extreme of "all phonics," by a balanced approach to reading instruction. Even though there has been an increased emphasis on explicit phonics instruction in recent years, research continues to indicate the benefits of a balanced approach to reading instruction. This Topical Bibliography and Commentary reviews recent research on balanced instruction, concluding that combining phonics/basic skills with whole language into a balanced approach may permit more students to experience reading and writing success. (Contains 3 Internet addresses and 11 references.) (NKA)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Reading, English and Communication, 2805 E. 10th St., # 140, Bloomington, IN 47408-2698. Web site: http://eric.indiana.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: