Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWoolley, Jill
InstitutionMarcoPolo Education Foundation.; National Council of Teachers of English, Urbana, IL.; International Reading Association, Newark, DE.
TitelHonoring Our Veterans through Poetry Prewriting.
Quelle(2002), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Holidays; Internet; Lesson Plans; Middle Schools; Poetry; Prewriting; Reading Skills; Writing Assignments
AbstractThis lesson uses the informational power of the Internet for a prewriting activity. Through various Internet sites, students gather information about the history and celebration practices associated with Veterans Day. Following the prewriting activity, students write content-rich poems that honor veterans. During the 45-minute prewriting session, the 30 minutes of class discussion, and the three 30-minute writing sessions, the grade 6 to 8 students will: effectively use their reading skills to identify main ideas and accurately record information from numerous resources; develop content-rich notes to use for a poetry writing assignment; and learn about the origins of holidays and cultural practices in the United States. The instructional plan, lists of resources, student assessment/reflection activities, and a list of National Council of Teachers of English/International Reading Association (NCTE/IRA) Standards addressed in the lesson are included. A poetry prewriting web search form is attached. (RS)
AnmerkungenManaging Editor, ReadWriteThink, International Reading Association, 800 Barksdale Rd., P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. E-mail: comments@readwritethink.org. For full text: http://www.readwritethink.org/lessons.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: