Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionKentucky Historical Society, Frankfort.
TitelA Matter of Opinion: Hugh Haynie Cartoons for the Classroom.
Quelle(2002), (33 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Curriculum Enrichment; Exhibits; Instructional Materials; Mass Media Role; Middle Schools; Newspapers; Persuasive Discourse; Press Opinion; Primary Sources; Secondary Education; Social Studies; Thinking Skills; Visual Aids; Kentucky
AbstractEditorial cartoons are useful resources for middle school and high school classrooms. They reflect multiple viewpoints about events in history and incorporate visual counterparts to literary elements, such as irony and symbolism. They appeal to visual learners and challenge students to use analytical thinking skills. The cartoons of Hugh Haynie can have special meaning for Kentucky students, since Haynie worked at the "Louisville Courier-Journal" from 1958 to 1995 and created thousands of cartoons on national and state issues. The 10 images in this file are copies of original cartoons in the collection of Judge and Mrs. Hugh Smith Haynie. Along with 57 others from the Haynie collection, they form the centerpiece of a temporary exhibit, "A Matter of Opinion: Hugh Haynie Cartoons," that were on view at the Kentucky Historical Society (Frankfort) from December 14, 2002 to March 30, 2003. (BT)
AnmerkungenKentucky Historical Society, 100 West Broadway, Frankfort, KY 40601. Tel: 502-564-1792; Fax: 502-564-4701; Web site: http://history.ky.gov/. For full text: http://history.ky.gov/Teachers/Haynie_teacher_guide.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: