Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDennis, Sarah
InstitutionMarcoPolo Education Foundation.; National Council of Teachers of English, Urbana, IL.; International Reading Association, Newark, DE.
TitelExploring World Cultures through Folk Tales.
Quelle(2003), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Cultural Activities; Cultural Differences; Elementary Education; Evaluation Methods; Foreign Countries; Internet; Lesson Plans; Reading Instruction; Student Research; Tales; Teaching Methods; Technology Uses in Education; Africa; Japan; United Kingdom (Wales)
AbstractProviding students with the opportunity to study different cultures increases their global understanding and helps foster tolerance of cultural differences. In this lesson, grade 3-5 students read folk tales from Japan, Wales, and Africa and depict the stories visually for purposes of retelling. Students also research the countries and share a brief synopsis with the class. During four 30-to 35-minute lessons, students will: read cross-cultural folk tales and depict them visually; briefly research countries using the Internet; present folk tales and their research to the class; gain a better understanding about another country and give suggestions for or initiate more in-depth research. The instructional plan, lists of resources, student assessment/reflection activities, and a list of National Council of Teachers of English/International Reading Association (NCTE/IRA) Standards addressed in the lesson are included. A research form and a story sequence form are attached. (PM)
AnmerkungenManaging Editor, ReadWriteThink, International Reading Association, 800 Barksdale Rd., P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. E-mail: comments@readwritethink.org. For full text: http://www.readwritethink.org/lessons.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: