Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJames, Mary; Pedder, David; Swaffield, Sue; Conner, Colin; Frost, David; MacBeath, John
TitelA Servant of Two Masters: Designing Research To Advance Knowledge and Practice.
Quelle(2003), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College School Cooperation; Educational Change; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Feedback; Foreign Countries; Partnerships in Education; Questionnaires; Research Design; Teacher Surveys
AbstractThis paper describes aspects of the design and implementation of "Learning How To Learnin Classrooms, Schools, and Networks," a major development and research project within the Teaching and Learning Research Programme in the United Kingdom. It focuses on how a group of Cambridge academics and researchers, working in partnership with other universities, school districts, and schools, is attempting to meet the legitimate demands of these different communities for different kinds of knowledge. First, the paper describes the overall design of the project; it then looks at one element in more detail: the design and use of a questionnaire for school staff and how the results are used in feedback for development. The paper also summarizes some of the challenges that arise in such efforts. Appendixes discuss factors in terms of component questionnaire items, professional learning practices and beliefs, and school management practices and systems. (Contains 34 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: