Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGardner, Traci
InstitutionMarcoPolo Education Foundation.; National Council of Teachers of English, Urbana, IL.; International Reading Association, Newark, DE.
TitelBook Report Alternative: Character and Author Business Cards.
Quelle(2003), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Audience Awareness; Authors; Characterization; Childrens Literature; Class Activities; Lesson Plans; Middle Schools; Symbols (Literary)
AbstractExtending the idea of business cards to the literature classroom, this lesson plan discusses having students make business cards for characters and authors. During two 50-minute lessons, students will: identify appropriate symbols that relate to their authors or characters; interact with classmates to give and receive feedback; and explore how audience and purpose shape their writing. When students make business cards they are invited to think symbolically to create a short, simple text that represents the target appropriately--providing a title, relevant images, and other pertinent information. The instructional plan, a list of web resources, student assessment/reflection activities, and a list of National Council of Teachers of English/International Reading Association (NCTE/IRA) Standards addressed in the project are included. Three sample business cards, a planning sheet and rubric for business card book reports are attached. (RS)
AnmerkungenReadWriteThink, International Reading Association, 800 Barksdale Rd., P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. E-mail: comments@readwritethink.org. For full text: http://www.readwritethink.org/lessons.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: