Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMount, Beth; O'Brien, John; O'Brien, Connie Lyle
InstitutionResponsive Systems Associates, Lithonia, GA.; Syracuse Univ., NY. Center on Human Policy.
TitelIncreasing the Chances for Deeper Change through Person-Centered Planning.
Quelle(2002), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Agencies; Change Agents; Change Strategies; Disabilities; Elementary Secondary Education; Individualized Programs; Models; Program Development; Questionnaires; Self Evaluation (Groups); Severe Disabilities
AbstractThis brief paper offers an inventory to help implement change strategies and achieve person-centered planning for people with severe disabilities. The inventory is intended to examine use of 12 resources that facilitate change and increase the chance of good outcomes. A visual display of the model on which the inventory is based is provided first. For each resource, the inventory explains its meaning, then asks the user to determine its role for the individual in question, and then offers space for user ideas for discovering, developing, or building on the resource. The 12 resources are: (1) a person with a strong desire for change; (2) a support circle; (3) at least one committed champion; (4) a community builder; (5) a skilled facilitator; (6) a productive process; (7) a positive view of personal capacities; (8) a personal vision for a rich community life; (9) connections to wider communities; (10) an agency committed to change; (11) influence with people in authority; and (12) flexible resources to support positive action. (DB)
AnmerkungenSyracuse University, Center on Human Policy, 805 S. Crouse Ave., Syracuse, NY 13244-2280. Tel: 800-894-0826 (Toll Free); Tel: 315-443-3851; Fax: 315-443-4338; e-mail: thechp@syr.edu; Web site: http://www.soeweb.syr.edu/thechp. For full text: http://www.soeweb.syr.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: