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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This publication offers guidance to school-board members, superintendents, and district staff in the planning, implementation, and rebuilding phases of a faculty or staff strike. It is intended to be used before a strike is imminent so that a strike plan can be implemented and the effects during and after a strike can be mitigated. The handbook begins with background information of recent school strikes in California. It continues with suggestions for avoiding and preventing strikes under California law. The next section offers practical tips on preparing for a strike, stating that solid preparation is the key to surviving a strike with minimal disruption and the best chances for rebuilding relations. The next section provides the key issues to consider when drawing up a strike plan. The handbook concludes with the steps to take after a strike, focusing on ways to resume normal operations and rebuild relations with striking employees. Appended are a glossary of legal and personnel-policy terms, a collective-bargaining flowchart and narrative, and checklists summarizing key actions for districts to take before, during, and after a strike. (Contains 20 references.) (WFA)
Anmerkungen
California School Boards Association, 3100 Beacon Blvd., West Sacramento, CA 95691. Tel: 800-266-3382 (Toll Free); Fax: 916-371-3407; Web site: http://www.csba.org.
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Standortunabhängige Dienste
Greene, Diane: Before the Strike: Planning Ahead in Difficult Negotiations. 1996.
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