Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlein, Jeanne M.
TitelChildren's Interpretations of Computer-Animated Dinosaurs in Live Theatre: "Dinosaurus".
Quelle(2002), (113 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnimation; Computer Uses in Education; Dinosaurs; Drama; Elementary Education; Questionnaires; Realism; Student Reaction
AbstractTo explore media theories of perceived reality regarding factuality, social, and physical realism, and "videocy" (or theatrical spectacle), 32 children in first, third, and fifth grades were individually interviewed after attending a production of "Dinosaurus" which included computer-animated dinosaurs. Contrary to beliefs that special effects may divert attentions outside fictive content, young spectators' minds were not dominated by "videocy" as they merged the emotional expressions of live dinosaur actors with computerized dinosaur images. Watching the mimicry between this doubled set of dinosaur characters enabled them to differentiate dinosaur types by focusing on the screen as well as the actors' dialogue. However, interpretations of the play's resolution varied depending on visual and verbal memories of the protagonist's decisive action, which occurred offstage. Whether "real life" occurs with living actors or as a computerized event makes little difference to young spectators conditioned by the physical realism of electronic media. The interview schedule is appended. (Contains 21 references.) (Author/MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: