Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionInternational Reading Association, Newark, DE.
TitelLectura y Vida: Revista Latinoamericana de Lectura, 2001 (Reading and Life: Latin American Reading Magazine, 2001).
Quelle22 (2001) 1-4, (273 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0325-8637
SchlagwörterElementary Secondary Education; Grade 1; Literacy; Literature; Metacognition; Reading Comprehension; Reading Instruction; Story Telling; Teacher Education; Visual Aids; Writing Skills
AbstractArticles focus on the following: teaching of literature as a means to teaching reading comprehension; reading and discussing favorite stories; interactive literature in childhood literacy; new perspectives in teaching literature; construction of graphic aids in promoting and developing writing skills; recommended books for children and adolescents; early child literature and the history of early childhood; interpretation of stories in first grade; argumentative texts and their presentation in the classroom; evaluating story-telling in teacher training; identifying main idea and details in hypermedia texts and printed material; "Little Red Ridinghood" and the use of orthography (An explorative study with children in the early stages of literacy education); metacognition; a proposal for a reading program with a social focus; establishing a community of readers; an approach to writing autobiographies; a didactic program based on the search for an etymological dimension of words. (AS)
AnmerkungenRedaccion de Lectura y Vida, Lavalle 2116, 8 B, C1051ABH Buenos Aires, Argentina. Fax: 5411-4951-7508; e-mail: lecturayvida@ira.org.ar; Web site: http://www.reading.org/publications/lyv/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: