Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnited States Mint (Dept. of Treasury), Washington, DC.
TitelAncient and Modern Coins Unit Plans.
Quelle(2002), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Academic Standards; Ancient History; Interdisciplinary Approach; Intermediate Grades; Middle Schools; National Standards; Social Studies; Student Research; Word Problems (Mathematics); Greece; Italy (Rome)
AbstractAncient times comes to life when a student can hold in his/her hand or read about an artifact, such as a coin of the Greek or Roman era. Students are familiar with coins, and this commonality helps them understand the similarities and differences between their lives and times in ancient Greece or Rome. Many symbols on the ancient coins can be found on U.S. coins. Students study the history and myths of the ancient periods, and relate them to modern people and places. This unit of study incorporates all curricular subject areas. The unit consists of four lesson plans: (1) "Symbols on Coins: U.S. Coins Evolved from Ancient Times"; (2) "All Coins Lead to Rome: Roman Symbols That Can Be Found on U.S. Coins"; (3) "Ancient Myths Retold"; and (4) "Ancient Story Problems." The unit provides a description of the unit, keywords, appropriate grade level, subject areas, a question or problem, a unit introduction, and a culminating activity. Each lesson presents subject areas, duration of lesson, keywords, brief description, national standards, learning objectives, materials list, procedures, assessment/evaluation, and differentiated learning options. (BT)
AnmerkungenU.S. Mint, Customer Care Center, 801 9th Street, NW, Washington, DC 20220. Tel: 800-872-6468 (Toll Free). For full text: http://www.usmint.gov/kids/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: