Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNapier, Diane Brook; Napier, John D.
TitelLanguage Dominance and Hope for Language Equality in South Africa: Examples from Schools.
Quelle(2002), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterApartheid; Blacks; Elementary Secondary Education; Equal Education; Foreign Countries; Language Dominance; Language of Instruction; Multilingualism; Politics of Education; Racial Discrimination; South Africa
AbstractThe history of language in South Africa is characterized by linguistic inequality, European domination and imperialist ideology, suppression and denigration of indigenous languages through non-recognition, and entangled interrelationships among education, race, language, and identity. Official policy enforced mono- or bilingualism through the use of European languages, yet multilingualism was the norm for millions of South Africans. This paper reviews the historical context of language issues in South Africa, highlighting the developments in that history that attest to the degree of European domination and marginalization of nonwhites. It presents an overview of the Constitutional provisions that accorded language and education rights to all South Africans and focuses on the key issues that emerged in the early 1990s at the close of the apartheid era. The paper concludes by considering current and future issues, illustrated by insights from research in South African schools that underscores not only progress made as but also the fact that real transformation in terms of linguistic equality is only in its early stages. (Contains 18 references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: