Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLawrence, Chris; Yager, Robert; Sowell, Scott; Hancock, Elizabeth; Yalaki, Yalcin; Jablon, Paul
TitelThe Philosophy, Theory and Practice of Science-Technology-Society Orientations.
Quelle(2001), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Change; Elementary Secondary Education; Higher Education; Science and Society; Science Curriculum; Science Instruction; Scientific Principles; Teacher Education; Technology
AbstractScience, Technology, and Society (STS) orientations can serve to integrate educational change as identified by the National Science Education Standards and Project 2061. Students learn through discovery with the help of STS and make connections within the real world. The implementation of STS orientations into the science curriculum requires teachers and students to take more responsibility; however, the benefits of STS are in line with education reforms. This paper provides an overview of discussions on STS orientations into the curriculum and develops a shared philosophical practice about them within the curriculum in order to bring different communities together in research, practice, and theory. (Contains 38 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: