Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrocker, Judith; Sherman, Renee; Dlott, Michael; Tibbetts, John
InstitutionAmerican Institutes for Research, Washington, DC.
TitelAn Introduction to ESL in the Workplace: A Professional Development Packet.
Quelle(2002), (120 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Education; Adult Learning; English (Second Language); Lesson Plans; Professional Development; Program Development; Program Evaluation; Program Implementation; Second Language Instruction; Second Language Learning; Workplace Literacy
AbstractThis professional development packet consists of two sessions, each requiring 6 hours. Session one is designed to teach participants to do the following: identify at least three unique characteristics of workplace English as a Second Language (ESL); describe the steps involved in developing a workplace ESL program; identify the basic steps of planning, implementing, and evaluating workplace ESL programs; and design an ESL workplace education program. It focuses on reasons for workplace ESL; knowledge foundation for developing workplace ESL programs; comparison of ESL and workplace ESL; planning, implementing, and evaluating workplace ESL programs; and points for developing and delivering workplace ESL programs. Session two teaches participants to: select at least three appropriate instructional strategies for a workplace ESL program; develop a lesson plan for a workplace ESL class; and identify at least three methodologies for workplace ESL evaluation. It focuses on designing workplace ESL programs, planning lessons, and developing generic course content and competencies, and it includes a lesson plan activity and evaluation strategies. (Adjunct ERIC Clearinghouse for ESL Literacy Education) (SM)
AnmerkungenFor full text: http://www.pro-net2000.org/CM/content_files/89.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: