Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMislevy, Robert J.; Wilson, Mark R.; Ercikan, Kadriye; Chudowsky, Naomi
InstitutionCalifornia Univ., Los Angeles. Center for the Study of Evaluation.; National Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing, Los Angeles, CA.
TitelPsychometric Principles in Student Assessment. CSE Technical Report.
[Report No.: CSE-TR-583
Quelle(2002), (60 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterData Analysis; Data Collection; Educational Assessment; Inferences; Psychometrics; Test Theory
AbstractIn educational assessment, what students say, do, and sometimes make is observed, and assessors attempt to infer what students know, can do, or have accomplished more generally. Some links in the chain of inference depend on statistical models and probability-based reasoning, and it is with these links that terms such as validity, reliability, and comparability are typically associated, constituting psychometric principles, as it were. Familiar formulas and procedures from test theory provide working definitions and practical tools for addressing those more broadly applicable qualities of the chains of argument from observations to inferences about students, as they apply to familiar methods of gathering and using assessment data. This report has four objectives: (1) it offers a framework for the evidentiary arguments that ground assessments; (2) examines where psychometric principles fit in this framework; (3) shows how familiar formulas apply these ideas to familiar forms of assessment; and (4) looks ahead to extending the same principles to new kinds of assessment. (Contains 13 figures and 85 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: