Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMillis, Barbara J.
InstitutionKansas State Univ., Manhattan. IDEA Center.
TitelEnhancing Learning--and More!--Through Cooperative Learning. IDEA Paper.
[Report No.: IDEA-38
Quelle(2002), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCooperative Learning; Group Instruction; Higher Education; Teaching Methods
AbstractThis paper describes cooperative learning, an instructional approach designed to promote deep learning, encourage self-esteem and the acceptance of others, and improve interpersonal effectiveness. Cooperative learning entails small groups working on specific tasks, carefully structured. The premises underlying cooperative learning and the theory and research on which its practices rely are outlined. A guide to effective cooperative learning experiences discusses conducting the cooperative classroom, establishing a cooperative activity, organizing groups and teams effectively, and managing group activities. (Contains 26 references.) (SLD)
AnmerkungenKansas State University, IDEA Center, Inc., 1615 Anderson Avenue, Manhattan, KS 66502-4073. Tel: 800-255-2757 (Toll Free); Tel: 785-532-5970; Fax: 785-532-5637; e-mail: IDEA@ksu.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: