Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMislevy, Robert J.; Steinberg, Linda S.; Almond, Russell G.
InstitutionCenter for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing, Los Angeles, CA.; California Univ., Los Angeles. Center for the Study of Evaluation.
TitelDesign and Analysis in Task-Based Language Assessment. CSE Technical Report.
Quelle(2002), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDevelopmental Tasks; Language Tests; Performance Based Assessment; Research Design; Second Language Learning; Test Construction
AbstractTask-based language assessment (TBLA) grows from the observation that mastering the grammar and lexicon of a language is not sufficient for using a language to achieve ends in social situations. In TBLA, language use is observed in settings that are more realistic and complex than in discrete skills assessment and that typically require the integration of topical, social, and pragmatic knowledge along with the knowledge of the formal elements of language. But designing an assessment is not accomplished simply by determining the settings in which performance will be observed. TBLA raises questions of just how to design complex tasks, evaluate students' performances, and draw valid conclusions from them. This paper examines these challenges from the perspective of"evidence-centered assessment design." The main building blocks are student, evidence, and task models, with tasks to be administered in accordance with an assembly model. These models are described, and how they are linked and assembled frame an assessment argument is demonstrated. Points are illustrated with examples from TBLA. (Contains 2 figures and 48 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: