Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFleet, Alma (Hrsg.); Robertson, Janet (Hrsg.)
InstitutionMacquarie Univ., North Ryde (Australia). Inst. of Early Childhood.
TitelUnpacking Time: Minutes from Reggio Emilia, Australia and America. Conference Proceedings (5th, Sydney, Australia, July 8-9, 2000).
Quelle(2000), (79 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Childhood Attitudes; Children; Concept Formation; Developmentally Appropriate Practices; Educational History; Educational Philosophy; Educational Theories; Foreign Countries; Play; Postmodernism; Power Structure; Preschool Curriculum; Preschool Education; Reggio Emilia Approach; Teacher Student Relationship; Time; Time Factors (Learning); Australia
AbstractThis conference proceedings compiles papers presented at the Institute of Early Childhood in July 2000, the fifth in a series examining the challenges which the schools of Reggio Emilia, Italy present the early childhood profession in Australia. The conference focused on time and play in preschool education. Paper topics related to the history of early childhood education, contemporary early childhood education, and children's and adult's different conceptualizations of time. Following a summary of presentations and introductory remarks, the academic papers are: (1) "Play's the Thing: A Discursive Tour of Early Childhood Education in Four Acts" (Jan Jipson and Chelsea Bailey); (2) "Trapped in Time: Power, Time and Teaching" (Janet Robertson); (3) "Reconceptualising Time" (Kerrie Trebilcock); and (4) "Passing the Time: Book Ends for the Fifth Conference" (Alma Fleet). Each paper contains references. (KB)
AnmerkungenInstitute of Early Childhood, Macquarie University, New South Wales 2109, Australia. Tel: 612-9850-9851; Fax: 612-9850-9836; e-mail: afleet@iec.iec.mq.edu.au.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: