Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeber, James
InstitutionERIC Clearinghouse on Educational Management, Eugene, OR.
TitelPueden las reducciones no afectar la viabilidad de los programas escolares? (Can Cutbacks Leave School Programs Viable?). ERIC Digest.
Quelle(1996), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBudgeting; Cost Effectiveness; Costs; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Financial Exigency; Program Termination; Public Schools; Reduction in Force; Retrenchment
AbstractMost public schools, out of financial necessity, have had to reduce costs while maintaining facilities and essential programs and remaining accountable for student outcomes. School downsizing can mean making painful decisions about program elimination and staff layoffs. This digest in Spanish offers suggestions for using downsizing to some advantage--identifying and reducing programs of limited benefit, making instructional programs more focused and defensible, gathering detailed information about district staff's efforts, and utilizing staff ideas for cutting costs. The digest highlights examples of program ranking systems, such as the four-tier model, that help administrators decide which programs to cut. The digest also identifies what information is most valuable in planning reductions, and identifies who should be involved in the decision-making process. The digest also highlights ways to prevent low staff morale and discusses the effect of downsizing on staff creativity. (LMI)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Educational Management, 5207 University of Oregon, Eugene, OR 97403-5207. Tel: 541-346-5044; Tel: 800-438-8841 (Toll Free); Fax: 541-346-2334; Web site: http://eric.uoregon.edu. For full text: http://eric.uoregon.edu/publications/digests/spanish/digest106.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: