Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchnipke, Deborah L.; Reese, Lynda M.
InstitutionLaw School Admission Council, Princeton, NJ.
TitelA Comparison [of] Testlet-Based Test Designs for Computerized Adaptive Testing. Law School Admission Council Computerized Testing Report. LSAC Research Report Series.
Quelle(1999), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdaptive Testing; College Entrance Examinations; Computer Assisted Testing; Law Schools; Psychometrics; Test Construction; Law School Admission Test
AbstractTwo-stage and multistage test designs provide a way of roughly adapting item difficulty to test taker ability. This study incorporated testlets (bundles of items) into two-stage and multistage designs, and compared the precision of the ability estimates derived from these designs with those derived from a standard computerized adaptive test (CAT) design and from paper-and-pencil test designs. Results with 50,000 and 25,000 simulated test takers indicate that all testlet-based designs resulted in improved precision over the same length paper-and-pencil test, and almost as much precision as the paper-and-pencil test of double length. Given the many other (nonpsychometric) advantages of these designs, they may be viable options for computer-administered tests. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: