Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/envan der Linden, Wim J.; Chang, Hua-Hua
InstitutionTwente Univ., Enschede (Netherlands). Faculty of Educational Science and Technology.
TitelImplementing Content Constraints in Alpha-Stratified Adaptive Testing Using a Shadow Test Approach. Research Report.
Quelle(2001), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdaptive Testing; Computer Assisted Testing; Item Banks; Selection; Test Items
AbstractThe methods of alpha-stratified adaptive testing and constrained adaptive testing with shadow tests are combined in this study. The advantages are twofold. First, application of the shadow test allows the researcher to implement any type of constraint on item selection in alpha-stratified adaptive testing. Second, the result yields a simple set of constraints that can be used in any application of the shadow test approach to reduce overexposure and underexposure of the items in the pool. An example from the Law School Admission Test is used to demonstrate the advantages. (Contains 20 references and 3 figures.) (Author/SLD)
AnmerkungenFaculty of Educational Science and Technology, University of Twente, P.O. Box 217, 7500 AE Enschede, The Netherlands.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: