Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnane, Chiraz
TitelVariation et heterogeneite de recits en francais de jeunes eleves tunisiens (Variation and Heterogeneity of the French Narrative Productions of Young Tunisian Students).
QuelleIn: Travaux Neuchatelois de Linguistique (Tranel), (2001) 34-35, S.323-38 (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArabic; Foreign Countries; French; Native Speakers; Personal Narratives; Second Language Learning; Uncommonly Taught Languages; Tunisia
AbstractThis study analyzes narrative productions in the French of 10 Tunisian pupils selected from 2 schools (1 in an urban area, 1 in a rural area) in Tunisia (Tunis). The purpose of the study was to observe the development of the French language in native Tunisian Arabic speakers. Particular attention is focused on the narrative structure and time expression in these productions. (Contains 11 notes and 9 tables and graphs.) (VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: