Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbd-El-Khalick, Fouad
TitelThe Influence of a Philosophy of Science Course on Preservice Secondary Science Teachers' Views of Nature of Science.
Quelle(2002), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Planning; Preservice Teacher Education; Science Instruction; Science Teachers; Scientific Principles; Secondary Education
AbstractThis study assesses the influence of a philosophy of science course a preservice secondary science teachers' view of the nature of science; perceptions of teaching about the nature of science in future classrooms; and instructional planning related to the nature of science. It was exploratory and interpretive in nature. Data collection was continuous and spanned the duration of the study. The participants were preservice secondary science teachers (n=32) enrolled in the first 2 semesters of a 2-year combined undergraduate-graduate teacher preparation program. This study indicates that the investigated philosophy of science course resulted in deeper understandings of the nature of science on the part of the participants. It also indicates that more concerted and extended efforts that go beyond a few hours of nature of science-related instruction in a science methods course should be undertaken if the desire is to address the instruction of science teachers in the nature of science. (Contains 69 references.) (MVL)
AnmerkungenFor full text: http://aets.chem.pitt.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: