Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhite, Gene; Balakshin, Maria
InstitutionUnited Nations, New York, NY. World Food Programme.; American School Food Service Association, Alexandria, VA.
TitelGoing Global Activity Guide: A Project To Educate and Involve American Students in Global Hunger Issues.
Quelle(2002), (139 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Childhood Needs; Food; Global Approach; Health Needs; Hunger; Intermediate Grades; Nutrition; Social Problems; Social Studies; World Problems
AbstractGlobal hunger is one of the most urgent health and social problems the world faces at the beginning of the new millennium. In a world that produces enough food to feed every human being on the planet, there are still some 830 million people who do not get enough food on a daily basis. About 24,000 people die each day from the effects of hunger; many of them are children. This activity guide is intended to help future generations understand and become involved in world hunger issues, designed to help educate U.S. students in intermediate grades 6, 7, and 8 about global hunger, and to provide activities for student involvement in world hunger issues. The guide is divided into five broad sections: (1) "Introducing 'Going Global'"; (2) "Guidance for 'Going Global' Leaders: Helping Leaders Succeed"; (3) "Increase Knowledge about Food and Nutrition: Explaining Nutrients and Their Sources"; (4) "Understanding the Cause of Global Hunger: Food System Failures and Hunger"; and (5) "Getting Involved in Global Hunger Issues: Become a Part of the Solution." (Contains a resource section and glossary.) (BT)
AnmerkungenChild Nutrition Foundation, 700 S. Washington Street, Suite 300, Alexandria, VA 22314-4287. Tel: 800-877-8822 (Toll Free); Fax: 703-739-3915; e-mail: servicecenter@asfsa.org; Web site: http://www.asfsa.org/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: