Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Museum of Natural History, Washington, DC.
TitelArchaeology: Smithsonian Institution Teacher's Resource Packet.
Quelle(1993), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Bibliografie; Anthropology; Archaeology; Built Environment; Cultural Education; Heritage Education; Instructional Materials; Library Materials; Local History; Material Culture; Museums; Secondary Education; Social History; Social Studies; Teaching Guides
AbstractThis archaeology resource packet provides information on frequently asked questions of the National Museum of Natural History (Smithsonian Institution), including the topics of: (1) career information; (2) excavation; (3) fieldwork opportunities; (4) artifact identification; and (5) preservation. The packet is divided into six sections. Section 1 is the general overview section. Section 2 provides two teaching activities for archaeology in the classroom (one for grades 4-12 and one for grades K-8) to demonstrate what can be learned from material remains at an archaeological site. Section 3 is a teaching activity for exploring historic cemeteries. Section 4 offers random strategies to present archaeology in the classroom. Section 5 allows students to reconstruct Babylonian society from Hammurabi's Code of Law through a code analysis exercise and comparisons with their own culture. Section 6 includes an annotated bibliography on "Civilizations of the Past: Archaeology and Ecology" for teachers and one for students. Also, a list of films with access information, other teaching materials, and additional student activities are provided. (Contains a list of other Teacher Resource Packets available from the Smithsonian Institution.) (EH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: