Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGubbins, E. Jean (Hrsg.); Siegle, Del L. (Hrsg.)
InstitutionNational Research Center on the Gifted and Talented, Storrs, CT.
TitelThe National Research Center on the Gifted and Talented (NRC/GT) Newsletter, June 1991-Winter 1997.
Quelle(1997), (244 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Identification; Black Students; Curriculum; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Females; Gifted; Intervention; Minority Groups; Special Education; Student Evaluation; Talent
AbstractThese 15 newsletters from the National Research Center on the Gifted and Talented (NRC/GT) contain the following articles: (1) "National Research Needs Assessment Process" (Brian D. Reid); (2) "NRC/GT: Update of Year 2 Activities" (E. Jean Gubbins); (3) "Parents: Their Impact on Gifted Adolescents" (Julie L. Sherman); (4) "Cluster Grouping Fact Sheet: How To Provide Full-Time Services for Gifted Students on Existing Budgets" (Susan Winebrenner and Barbara Devlin); (5) "'But You're a Man!!!' Exploring the Role of Identification in Role Model and/or Mentor Relationships" (Jonathan Plucker); (6) "Thinking Skills in the Regular Classroom" (Deborah E. Burns); (7) "Dynamic Assessment and Its Use with High Ability Students" (Robert J. Kirschenbaum); (8) "When 'Differentiated' Becomes Disconnected from Curriculum" (E. Jean Gubbins); (9) "Changing the Way We Perceive 'Creativity'" (Jonathan A. Plucker); (10) "Examining a Tool for Assessing Multiple Intelligences" (Cheryll M. Adams and Carolyn M. Callahan); (11) "Gender Differences between Student and Teacher Perceptions of Ability and Effort" (Del Siegle and Sally M. Reis); (12) "Motivating Our Students: The Strong Force of Curriculum Compacting" (Heather Allenback); (13) "Extending the Pedagogy of Gifted Education to All Students" (Sally M. Reis, Marcia Gentry, and Sunghee Park); (14) "Valuing, Identifying, Cultivating, and Rewarding Talents of Students from Special Populations" (David St. Jean); and (15) "A Parent's Guide to Helping Children: Using Bibliotherapy at Home" (Mary Rizza). (AA)
AnmerkungenFor full text: http://www.gifted.uconn.edu/newslttr.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: