Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdelman, Howard S.; Taylor, Linda
InstitutionERIC Clearinghouse on Counseling and Student Services, Greensboro, NC.; National Association of School Psychologists, Bethesda, MD.
TitelImpediments to Enhancing Availability of Mental Health Services in Schools: Fragmentation, Overspecialization, Counterproductive Competition, and Marginalization. ERIC/CASS-NASP Premier Partnership Paper.
Quelle(2002), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCounseling Services; Counselors; Delivery Systems; Elementary Secondary Education; Mental Health Programs; Mental Health Workers; School Health Services; School Policy; School Restructuring; Student Personnel Services; Student Personnel Workers
AbstractConcerns about enhancing availability and access to mental health services in schools range from sparse resources to the proliferation of piecemeal and overspecialized interventions arising from categorical funding. This paper discusses such concerns and stresses that they must be addressed from a perspective that fully appreciates the degree to which school policies and practices marginalize student support programs and services. Changing all this is discussed in terms of reframing school reform to fully address barriers to student learning. Finally, a proactive agenda addressing the implications for new directions for pupil personnel professional is suggested. (Contains 40 references.) (Author/JDM)
AnmerkungenERIC Counseling and Student Services Clearinghouse, University of North Carolina at Greensboro, 201 Ferguson Building, P.O. Box 26171, Greensboro, NC 27402-6171. Tel: 800-414-9769 (Toll Free); Fax: 336-334-4116; e-mail: ericcass@uncg.edu. For full text: http://ericcass.uncg.edu/naspERIC.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: