Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHarris, Carol E. (Hrsg.); Depledge, Norma E. (Hrsg.)
InstitutionCanadian Association for the Study of Women and Education.
TitelAdvancing the Agenda of Inclusive Education. Proceedings of the CASWE Summer Institute (1st, St. Catherines, Ontario, Canada, June 7-9, 1996).
Quelle(1996), (295 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Access to Education; Agenda Setting; Cultural Awareness; Disabilities; Elementary Secondary Education; Females; Foreign Countries; Indigenous Populations; Social Discrimination; Social Integration; Special Needs Students; Stereotypes; Womens Studies; Canada
AbstractThe first Canadian Association for the Study of Women and Education (CASWE) Summer Institute convened to address issues resulting from exclusionary practices in education. The forum provided a venue for individuals and groups involved in a wide range of educational endeavors to share perspectives of inclusive education. Those facing exclusion in education include women, minorities, Aboriginals, and persons with disabilities. This proceedings include 535 papers divided among 4 sessions with additional sections on professional development and action strategies for change. Sessions include: (1) "Inclusionary Education"; (2) "Inclusion in Traditional School Subjects"; (3) Pedagogical Alternatives for Education"; and (4) Issues in Inclusivity." The papers encompass such topics as gender equity (especially in the subject areas of mathematics, science, and technology), stereotyping, diversities, meeting the needs of Aboriginal students, sexual harassment of female school administrators, and achievements of minority women in academe. (BT)
AnmerkungenLakehead University, Thunder Bay, Ontario, Canada P7B 5E1 ($28).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: