Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBao, Lei; Redish, Edward F.
TitelConcentration Analysis: A Quantitative Assessment of Student States.
Quelle(2001), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Learning Processes; Memory; Multiple Choice Tests; Physics; Problem Solving; Science Education; Test Interpretation; Test Results; Test Theory
AbstractMultiple-choice tests such as the Force Concept Inventory (FCI) provide useful instruments to probe the distribution of student difficulties on a large scale. However, traditional analysis often relies solely on scores (number of students giving the correct answer). This ignores what can be significant and important information: the distribution of wrong answers given by the class. In this paper a new method is introduced called "concentration analysis" to measure how students' responses on multiple-choice questions are distributed. This information can be used to study if the students have common incorrect models or if the question is effective in detecting student models. When combined with information obtained from qualitative research, the method can be used to identify cleanly what FCI results are saying about student knowledge. (Contains 19 references, 9 figures, and 8 tables.) (Author/YDS)
AnmerkungenAmerican Journal of Physics (Physics Education Supplement), Kalamazoo College, 1200 Academy Street, Kalamazoo, MI 49006 ($15). For full text: http://www2.physics.umd.edu~redish/Papers/baoCpre.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: