Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPatten, Peggy; Robertson, Anne S.
InstitutionERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, Champaign, IL.
TitelEnfoque en las horas despues del dia en escuela para la prevencion de violencia (Focus on After-School Time for Violence Prevention). ERIC Digest.
Quelle(2001), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; After School Programs; Children; Delinquency; Delinquency Prevention; Elementary Secondary Education; Violence
AbstractPerhaps 8 million children spend the after-school hours at home alone. In the absence of adult supervision, many of these youth are likely to engage in delinquent or other high-risk activities. This Spanish-language digest reveals research that suggests after-school programs can help to prevent youths from engaging in these activities in two ways: by providing constructive activities for youths, and by encouraging the development of constructive adult-child relationships. There are a variety of after-school programs available to parents. However, when parents do not or cannot enroll their children in after-school activities, research suggests that it is especially important for parents to be engaged in their child's life. (OR)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, Children's Research Center, University of Illinois, 51 Gerty Dr., Champaign, IL 61820-7469. Tel: 800-583-4135 (Toll Free); Tel: 217-333-1386; Fax: 217-333-3767; Web site: http://ericeece.org; e-mail: ericeece@uiuc.edu. For full text: http://ericeece.org/pubs/digests.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: