Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbedi, Jamal
TitelValidity Considerations in the Assessment of LEP Students Using Standardized Achievement Tests.
Quelle(2001), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Correlation; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Language Proficiency; Limited English Speaking; Standardized Tests; Validity; Iowa Tests of Basic Skills; Stanford Achievement Tests
AbstractValidity and reliability issues in standardized testing of students of limited English proficiency (LEP) were studied. Existing data from four different school sites were obtained for LEP and non-LEP students for three different standardized tests, the Stanford Achievement Tests (Ninth edition), the Iowa Tests of Basic Skills, and the Language Assessment Scale. Several different analyses were performed on the available data, including descriptive statistics by LEP status, analyses of internal consistency of the test items by LEP status, and analyses comparing the structural relationships of the instruments across LEP categories. Analysis results are consistent with the literature and indicate that: (1) student English language proficiency is associated with performance on content-based assessments; (2) there is a performance gap in content assessment between LEP students and their native English-speaking peers; and (3) the performance gap between LEP students and non-LEP students increases as the language load of the assessment tools increased. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: