Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMislevy, Robert J.; Steinberg, Linda S.; Almond, Russell G.; Haertel, Geneva D.; Penuel, William R.
InstitutionCenter for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing, Los Angeles, CA.; California Univ., Los Angeles. Center for the Study of Evaluation.
TitelLeverage Points for Improving Educational Assessment. CSE Technical Report.
[Report No.: CSE-TR-534
Quelle(2001), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cognitive Psychology; Educational Assessment; Educational Improvement; Educational Technology; Technological Advancement; Test Construction
AbstractAdvances in cognitive psychology deepen the understanding of how students gain and use knowledge. Advances in technology make it possible to capture more complex performances in assessment settings, by including, for example, simulation, interactivity, collaboration, and constructed response. The challenge is in knowing just how to put this new knowledge to work. Familiar schemes for designing and analyzing tests produce assessments that are useful because they are coherent, within the constraints under which they evolved. Breaking beyond the constraints requires not only the means for doing so (through the advances mentioned above) but schemas for producing assessments that are again coherent, that is, assessments that may indeed gather complex learning or evaluate programs but which build on a sound chain of reasoning from what is observed to what is inferred. This presentation first reviews an evidence-centered framework for designing and analyzing assessments. It then uses this framework to discuss and illustrate how advances in technology and in education and psychology can be harnessed to improve educational assessment. (Contains 10 figures and 40 references.) (Author/SLD)
AnmerkungenNational Center for Research on Evaluation, CRESST/CSE, Graduate School of Education & Information Studies, University of California, Los Angeles, CA 90095-1522. Tel: 310-206-1532.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: