Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRoueche, Suanne D. (Hrsg.)
InstitutionTexas Univ., Austin. National Inst. for Staff and Organizational Development.
TitelInnovation Abstracts, 2000.
Quelle22 (2000) 1-29, (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0199-106X
SchlagwörterClassroom Techniques; College Faculty; Community Colleges; Educational Innovation; Learning Strategies; Teaching Methods; Two Year Colleges
AbstractThis document is a series of short papers (47) on topics of interest to community college instructors and practitioners. The topics covered in the papers include: study and writing tips for students, teaching strategies and tips, descriptions of innovative programs, using technology in teaching and learning, interacting with students, and institutional effectiveness. The majority of the papers deal with the teaching and learning function, teaching effectively, and the use of technology in the classroom. Titles include: (1) "Teaching in Chunks: Promoting Integration of Concepts" by Penny Zahl; (2) "A Teacher Writes to His Students: Top Ten Tips For Tackling Tenacious Tasks" by Al Trujillo; (3) "Rethinking a Scientific Assignment" by Tricia A. Reichert; (4) "Finding New Syllabi" by Wayne Gilbert; (5) "A First-Semester Learning Community for Adult Women" by Diane Horwitz; (6) "Concurrent Enrollment: A Strategy to Meet Urban Educational Needs" by Brian G. Chapman; (7) "Technology of Humanity: Instilling High Tough in High Tech Departments" by Earl R. Dodrill; (8) "Combining Literature and Technology" by Phyllis Gleason; (9) "On Treating Students as Adults" by Richard A. Baker; (10) "Learning Styles across the College" by Diane Cheatwood; (11) "The Brown Paper Paste-Up Analysis: An Institutional Effectiveness Model" by Miriam M. Baker; and (12) "Managing It All: A Systematic Approach for Allied Health Programs." (LD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: