Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNicoll, Joanne M.; Laudato, Nicholas C.
TitelAssessing the Impact on Students of Online Materials in University Courses.
Quelle(1999), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Data Analysis; Educational Technology; Evaluation Methods; Higher Education; Instructional Materials; Online Systems; Pilot Projects; Program Effectiveness; Program Evaluation; Web Based Instruction; World Wide Web
AbstractMany universities currently encourage the use of online materials to enhance on-campus courses. Assessment of the impact of these technology-enhanced course initiatives is necessary to give insight into the best practices--those that faculty should be encouraged to use based on student need. Assessment studies of this type will enrich the literature of distributed learning in higher education. In the fall term 1998, the University of Pittsburgh (Pennsylvania) conducted a pilot project to study the instructional impact and support needs for a Web-based instructional management system. The system centered on the "CourseInfo" software package acquired from Blackboard, Inc. The pilot was the result of a nine-month campus-wide software selection process, and a four-month effort to design and develop training and support systems. This paper describes the project, explains the assessment strategies designed for the pilot, and summarizes the results of formative and summative evaluation measures. The assessment includes data collected from students and faculty members in 20 courses (22 sections) with 1,850 students. The paper includes 11 tables. (AEF)
AnmerkungenFor full text: http://www.educause.edu/conference/e99/proceedings.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: