Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Roark, Ernest L.; Wood, Eileen E.
InstitutionNational Center for History in the Schools, Los Angeles, CA.
TitelKongo: A Kingdom Divided. A Unit of Study for Grades 7-11.
Quelle(2000), (80 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; African History; African Studies; Area Studies; Colonialism; Foreign Countries; Non Western Civilization; Primary Sources; Secondary Education; Slavery; Social Studies; Congo; Portugal
AbstractThis unit uses a case study of the Kingdom of the Kongo (Congo) to answer questions about the trans-Atlantic slave trade from an African perspective. The unit is appropriate for use in any study of the history of sub-Saharan Africa. Because it focuses on the African perspective of events surrounding the slave trade, it supports in-depth studies of the slave trade or slavery in general. The unit contains objectives, correlations to the National History Standards, teacher background materials, lesson plans, student resources, and a selected bibliography. The six lessons focus on working with primary source documents to understand the complexity of the slave trade, tracing events from 1488, the date of first contact between Africans of the Congo River region with the Portuguese. The unit includes a set of short historical fiction integrated into five of the six lessons. These stories recount the experiences of individuals who witnessed the encounter between Kongo and the Portuguese. Although the lessons are recommended for grades 7-11, they can be adapted for other grade levels. An 11-item bibliography concludes the unit. (BT)
AnmerkungenNational Center for History in the Schools, Department of History, University of California, Los Angeles, 6339 Bunche Hall, 405 Hilgard Avenue, Los Angeles, CA 90095-1473 ($12). Tel: 310-825-4702; Fax: 310-267-2103; Web site: http://www.sscnet.ucla.edu/nchs/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: