Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRandle, David; Anderson, O. Roger
TitelAn Analysis of Student Perceptions of Learning Activities in a Museum-Based School.
Quelle(1999), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Epistemology; Evolution; Experiential Learning; Females; Grade 7; Grade 8; Middle Schools; Museums; Science Education; Sex Bias; Sex Differences
AbstractThis study compared the ways boys and girls in a museum-based school perceive the merits, relative value and epistemological meaning of a range of investigative activities. After completing a unit on evolution, 89 seventh grade and 16 eighth grade students were asked to rank order the activities according to preference and complete a Likert scale survey on how they liked each activity. A sample of 26 students were interviewed to determine how they interpreted a museum diorama. Interestingly, Likert scale results indicate a similarity in the types of activities preferred by boys and girls. Interview results indicate a similarity in observational skills among boys and girls, but an increased focus on exhibit aesthetics by girls. Rank order results show similarities in most favored activities but also indicate several differences that may be useful in designing "gender-equitable" science learning. The study supports the use of alternative locations, such as museums, to provide common ground science experiences that meet the needs of both boys and girls. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: