Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWingfield, Mary E.; Ramsey, John
TitelImproving Science Teaching Self-Efficacy of Elementary Preservice Teachers.
Quelle(1999), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Teachers; Faculty Development; Higher Education; Science Instruction; Self Efficacy; Student Teachers; Teacher Education
AbstractThis paper questions the claim that the site-based approach can produce more effective beginning teachers, the ones capable of identifying and solving problems through multiple effective and appropriate approaches, and discusses the reasons that support this claim. The study uses the Science Teaching Efficacy Belief Instrument (STEBI-B) to measure preservice teachers' beliefs about science teaching. Quantitative data collected through interviews and questionnaires for 10 experience clusters include methods class assignments, methods text, methods class instruction, methods class instructor, feedback from the site-based teacher, feedback from the cluster coordinator, teaching experience in a methods class, teaching experience in an assigned classroom, and other experience during the semester. (Contains 26 references.) (YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: