Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKupper, Lisa (Hrsg.)
InstitutionOffice of Special Education and Rehabilitative Services (ED), Washington, DC.; National Information Center for Children and Youth with Disabilities, Washington, DC.
TitelA Guide to the Individualized Education Program.
Quelle(2000), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Compliance (Legal); Disabilities; Due Process; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; Federal Regulation; Individualized Education Programs; Special Education
AbstractThis guide explains the process of developing an Individualized Education Program (IEP) for a student with disabilities and is based on requirements of the original Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) and the amended Individuals with Disabilities Education Act of 1997. Following an introduction, the first section outlines the 10-step basic special education process under IDEA from child identification through evaluation, eligibility determination, IEP development, service provision, annual review, and re-evaluation. The second section offers a closer look at the IEP with information on: contents of the IEP, additional state and school-system content, the IEP team members, writing the IEP, deciding placement, after the IEP is written, implementing the IEP, reviewing and revising the IEP, and guidelines for situations in which parents don't agree with the IEP. Attached are a sample IEP form, a list of information resources, and the federal regulations for IEPs. (DB)
AnmerkungenED Pubs, P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-4-ED-PUBS; Tel: 877-576-7734 (TTY); Fax: 301-470-1244; Web site: http://www.ed.gov/pubs/edpubs.html (for alternate formats, Tel: 202-260-9895; e-mail: Katie_Mincey@ed.gov). For full text: http://www.ed.gov/offices/OSERS.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: