Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReddy, Lynn; Green, Susan
InstitutionNational Inst. for Literacy, Washington, DC.
TitelFrom the Margins to the Mainstream: An Action Agenda for Literacy. The National Literacy Summit, 2000.
Quelle(2000), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Access to Education; Adult Basic Education; Adult Literacy; Educational Finance; Educational Needs; Educational Quality; Family Literacy; Illiteracy; Literacy Education; Partnerships in Education; Resource Allocation; Social Action; Workplace Literacy
AbstractThis report proposes a plan of action to help the United States meet its literacy challenges. Section 1 is a call to action that emphasizes the challenge posed by the 1993 National Adult Literacy Survey that found more than 40 million adults--over a fifth of the adult population--have low literacy skills. Section 2 presents literacy as a national concern, since literacy skills are critical to holding a job, a healthy economy, better health outcomes, better Internet access, and parental support of children's language and literacy development. Section 3 proposes an action agenda built around three key priorities. Section 4 presents the three priorities--resources, access, and quality--accompanied by outcomes of achieving the priorities and a sampling of actions that stakeholders and their partners in states or communities can take. A list of group participants is appended. (YLB)
AnmerkungenED Pubs, P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827 (Toll Free), Web site: http://www.ed.gov/pubs/edpubs.html or the National Institute for Literacy, Tel: 800-228-8813. For full text: http://www.nifl.gov/Coalition/margins_to_mainstream.pd f.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: