Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMenck, Peter
TitelLooking into Classrooms: Papers on Didactics. Issues in Curriculum Theory, Policy, and Research.
Quelle(2000), (143 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-56750-468-X
SchlagwörterElementary Secondary Education; Foreign Countries; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Germany
AbstractThis book explores a set of fundamental problems in curriculum theory. It is a work from within the traditions of Bildungstheorie, human-science education theory, and Didaktik. Chapters include: (1) "Research in Education and Didactics in Germany"; (2) "Bildung: A Core Concept of German Didaktik"; (3) "General Didactics: A Theoretical Framework"; (4) "Can We (and What Can We) Learn from the History of Education?"; (5) "Content: Still in Question?"; (6) "Didactics As Construction of Content"; (7) "Throwing Dice: The Content of a Math Lesson"; (8) "The Formation of Conscience: A Lost Topic of Didaktik"; and (9) "Bild, Bildung, Weltbild." (Contains 85 references.) (ASK)
AnmerkungenAblex Publishing Corporation, 100 Prospect Street, P.O. Box 811, Stamford, CT 06904-0811. (paperback: ISBN-156750-468-X, $32.50; hardback: ISBN-156750-184-1, $73.25). Tel: 203-323-9606; Fax: 203-357-8446; e-mail: a.dirado@elsevier.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: