Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGay, Geneva
TitelCulturally Responsive Teaching: Theory, Research, and Practice. Multicultural Education Series.
Quelle(2000), (251 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8077-3954-5
SchlagwörterLeitfaden; Cultural Awareness; Cultural Differences; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Low Achievement; Minority Groups; Multicultural Education; Teaching Methods
AbstractThis volume makes the case for using culturally responsive teaching to improve the school performance of underachieving students of color. Key components of culturally responsive teaching are discussed. The chapters are: (1) "Challenges and Perspectives"; (2) "Power Pedagogy through Cultural Responsiveness"; (3) "The Power of Caring"; (4) "Culture and Communication in the Classroom"; (5) "Ethnic and Cultural Diversity in Curriculum Content"; (6) "Cultural Congruity in Teaching and Learning"; (7) "Culturally Responsive Pedagogical Praxis: A Personal Case"; and (8) "Epilogue: Moving Forth." (Contains multiple references.) (SLD)
AnmerkungenTeachers College Press, 1234 Amsterdam Avenue, New York, NY 10027 (paperback: ISBN-0-8077-3954-5, $14.95; clothbound: ISBN-0-8077-3955-3, $55). Tel: 212-678-3963.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: