Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCanter, Andrea (Hrsg.); Stanhope, Victoria (Hrsg.)
InstitutionNational Association of School Psychologists, Bethesda, MD.
TitelAttention Problems. Communique Special Edition, Spring 2000.
Quelle(2000), (26 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Attention Deficit Disorders; Behavior Modification; Child Development; Children; Elementary Secondary Education; Evaluation Needs; Hyperactivity; Intervention; Parents; School Psychologists; Teachers
AbstractArticles included in this document serve as a means to educate teachers, school psychologists, and parents about attention problems in children. Attention problems, including Attention Deficit Disorder and Attention Deficit Hyperactivity Disorder, are among the most common and most controversial disorders in children. Children with attention problems may have difficulty completing schoolwork, seem to tune out directions, and may seem to react without thinking. School psychologists can help identify children needing evaluation, assist children with developing strategies to manage their own behavior, and work with school personnel and parents to help create environments where these children can learn more. These articles provide an overview of attention problems, give examples of intervention for teachers and parents, include a parent's perspective and book reviews, and list resources for additional information. The NASP Position Statement on students with attention problems is included. (Contains 94 references.) (JDM)
AnmerkungenNational Association of School Psychologists, 4340 East West Highway, Suite 402, Bethesda, MD 20814. Tel: 301-657-0270; Fax: 301-657-0275; Web site: http://www.naspweb.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: