Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelKnowledge Management. Symposium 36. [Concurrent Symposium Session at AHRD Annual Conference, 2000.]
Quelle(2000), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Case Studies; Comparative Analysis; Corporate Education; Cross Cultural Training; Cultural Differences; Developed Nations; Foreign Countries; Human Resources; International Relations; Labor Force Development; Management Development; Models; Postsecondary Education; United Kingdom
AbstractThree presentations are provided from Symposium 36, Knowledge Management, of the Academy of Human Resource Development (HRD) 2000 Conference Proceedings. "Corporate Knowledge Management and New Challenges for HRD" (Hunseok Oh) identifies new challenges for HRD: training and developing knowledge workers, developing managers and team leaders as knowledge coordinators, and building a knowledge-sharing culture. "The Impact of the Corporate University--Case Study Analysis of Developments in the UK" (John S. Walton, Michele C. Martin) subjects the concept and practice of corporate university to a critical review through analysis of five organizations. It tests whether the model can support subsequent in-depth primary and comparative analysis and explain similarities and differences between UK and United States approaches. It also evaluates what corporate universities offer that is distinctive from previous in-house training/HRD provision and justifies the appellation "university.""Integrating Knowledge Management into HRD To Improve the Expatriation Process" (Teresa M. Palmer, Iris I. Varner) explores the application of knowledge management to the process of expatriation, using the Palmer & Varner Organizational Decision Making Model for International Staffing, and argues systematic knowledge management may hold the key for improving the success rate. The papers contain reference sections. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: