Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlunt, Adrian
TitelLiteracy Research and Policy Development: Mapping the Dominant Discourses.
Quelle(2000), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adult Basic Education; Adult Literacy; Educational Attitudes; Educational Policy; Educational Practices; Educational Research; Foreign Countries; Literacy Education; Outcomes of Education; Policy Formation; Canada
AbstractDiscourse analysis reveals how the meanings of literacy are both socially produced and variable between different discourses. A recent consultation with researchers is used to demonstrate how the outcomes were influenced by the discourses of participants and organizers. An argument is made to establish a literacy discourse analysis tradition to make effective use of existing knowledge, to assist those without a policy voice to be heard at the table, and to democratize and legitimize policy development processes. In particular, public literacy policy needs to address a broader range of needs than the technical-rational needs of the labor market and the economy. (Contains 13 references.) (Author/KC)
AnmerkungenFor full text: http://www.educ.ubc.ca/wrnet/Conf2000/AbsBlunt.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: